
De afgelopen schooljaren hebben we schoolbreed geïnvesteerd in het vergroten van de leesmotivatie, en dat zien we terug in de prachtige boekbesprekingen van groep 7.
Leerlingen doken niet alleen in hun boek, maar brachten het verhaal ook op creatieve wijze tot leven met maquettes, speurborden, poppenkasten, mindmaps en andere originele presentaties. 🎭🔎📖
Door te lezen, te onderzoeken, te verbeelden en te presenteren, groeiden niet alleen hun leesvaardigheden, maar vooral ook hun enthousiasme voor boeken. En dát is precies waar we het voor doen. ❤️
Wat zijn we trots op de betrokkenheid, creativiteit en het leesplezier van onze leerlingen!

Wat mooie kiekjes van onze leerlingen uit groep 6, in actie, afgelopen vrijdag in de schooltuinen.

☀️ Een warme dag, een koele schaduwplek en een zandbak vol ontdekkingen. Graven, bouwen, samenwerken en vooral heel veel plezier maken! 🪣💛

🎨 Modigliani in 7b!
Geïnspireerd door de kenmerkende portretten van Amedeo Modigliani gingen onze leerlingen aan de slag met lange halzen, expressieve gezichten en krachtige kleuren. Elk werk toont een unieke persoonlijkheid, terwijl de stijl van de beroemde kunstenaar duidelijk herkenbaar blijft. Wat een prachtige mix van creativiteit, lef en eigenheid! ✨🖌️

Hitteplan groep 7a 😅!

De aankomende maand staan de lessen van onze beeldende vorming meester ,Joost, in het teken van samenwerken. Met 'collaborative art' creëeren de leerlingen samen een kunstwerk. In groep 4 maken ze vrolijke kastelen. Aan het einde van het schooljaar zal er een tentoonstelling zijn van alle kunstwerken van de groepen 3 t/m 8.

Binnen het Blink Wereld-thema Reis de wereld rond maakten de leerlingen van groep 7 kennis met de Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van Australië.
Geïnspireerd door hun kunstvormen en de bekende stippenkunst (dot painting) hebben de leerlingen prachtige kunstwerken gemaakt. Met stippen, patronen en symbolen vertelden zij hun eigen verhalen over dieren, de natuur en dromen. Wat een kleurrijke reis door de Aboriginalcultuur! 🎨✨🇦🇺

🌱🌸 Wat staat alles prachtig in bloei in de Gerrit Kalf Schooltuin! 🌸🌱
De leerlingen van groep 6 hebben de afgelopen maanden met veel zorg en enthousiasme aan hun eigen tuintjes gewerkt. Van zaaien en wieden tot water geven en verzorgen: al hun harde werk begint nu zijn vruchten af te werpen. Overal groeien kleurrijke bloemen, knapperige groenten en geurige kruiden. Tijdens de oogsttijd kunnen de leerlingen vol trots genieten van alles wat ze zelf hebben laten groeien. Een mooie beloning voor hun inzet én een prachtige les over natuur en geduld ! 🌼🥕🥬🌿

🌼🐝 Bijen in KB3 🐝🌼
Wat hebben de leerlingen hard gewerkt. Ze leerden over de levenscyclus van een bij, bekeken hoe bijen nectar verzamelen en ontdekten waarom ze zo belangrijk zijn voor bloemen en planten. De leerlingen maakten prachtige kunstwerken met verschillende materialen. Ook oefenden ze spelenderwijs met knippen, plakken en het juist ordenen van de levenscyclus van de bij.

Een dag vol beweging, plezier en blije gezichten 😊
Onze groepen 1 t/m 5 maakten er samen een onvergetelijke sportdag van bij
@av23amsterdam .